RSS

Älska dig för evigt av Tutut Handayani

10 Aug

Note :

My first short story in Swedish, as part of my Swedish as second language’  Courses. Still not perfect.  // TH

source : Google

source : Google

Den 14 februari 2014, klockan 18.00.

Jag gick till Espresso och hittade snart Adinda. Det var hon som satt i hörnet. Hon läste om Firm av John Grisham. Jag skyndade mig till henne. Mitt hjärta bankade alltid när jag träffade henne. Hon var vacker med sitt korta lockiga hår och en oval glasögon. Hon klädde på sig en vit skjorta och en mörkblå jeans. Jag älskade henne verkligen men hon visste inte det.

’’Hej, det är du! Jag väntar dig’’ sa hon när hon såg mig och stod och kysste mina kinder.

Jag blev helt varm när jag hörde hennes röst. Hon såg väldigt glad ut att se mig. Hon log mot mig.

’’Ja, det är jag. Har du beställt något?’’ frågade jag och pussade hennes kinder.

’’Nej, det har jag inte. Jag väntar på dig’’ svarade hon.

Sedan gick jag till disken och beställde två cappuccino. Hon tyckte om cappuccino utan vispad grädde. Vidare gick jag tillbaka till henne.

’’Okej, vad är händer? Din röst verkar seriös när du pratar i telefon’’ frågade hon.

Jag satt mitt emot henne. Jag tog av min jacka och tittade rakt in i hennes ögon. Hon stirrade tillbaka på mig. Hon var tyst och väntade mitt svar.

’’Två cappuccino!’’ ropade Espressos barista. Han röst bröt tystnaden  mellan oss. Jag stod upp och skyndade att hämta vår cappuccino vid disken. Sedan gick jag tillbaka till min plats och gav kaffet till henne och satte mig.

’’Tack’’ mumlade hon.  Hennes röst var mjuk.

’’Snälla, Naufal! Kan du berätta nu? Jag undrar vad som händer med dig. Jag är orolig’’ sa hon.

Jag kände en fjäril i magen. Usch, det var svårt. Men jag var med handen på hjärtat. Hon förtjänade ett uppriktigt svar. Jag tittade in i hennes ögon. Mitt minne var tillbaka för två år sedan när vi träffade den första gången.

Jag var imponerad av hennes ansträngningar att intervju mig. Hon ansträngde sig mycket eftersom jag inte tyckte om att min profil var i tidskrifter. Hon arbetade som journalist och jag var framgångsrik entreprenör.

Hon var annorlunda än de andra kvinnor. Hennes karaktär var smart, rolig och jordnära. Hon var en elegant kvinna som jag aldrig någonsin hade träffat i mitt liv. Vi började att umgås och lärde känna varandra. Vi gick på bio eller spelade basket när vi var lediga från jobb. Vi skrattade och gillade att prata vad som helst. Jag var alltid glad när jag var med henne.

Jag insåg att jag älskade henne när hon flyttade till Tyskland. Hon bodde där i ett år eftersom hon fick ett stipendium. Jag insåg att mitt liv var tomt utan hennes närvaro.

Hennes ansiktet blev rött eftersom jag stirrade rakt tillräcklig länge på henne. Då tog jag hennes hand.

’’Jag kär i dig, Adinda’’ sa jag.

Hon tappade sin roman och såg rakt på mig.

’’Jag har varit kär i dig länge. Men jag har inte vågat att säga det’’ upprepade jag. Det var pinsam situation. Vidare log hon på mig.

’’Varför vågar du inte att säga det?’’ undrade hon.

’’Jag är rädd att förlora vår vänskap. Men jag vilja få vårt förhållande mer än en vänskap. Vi kommer överens kul’’ förklarade jag om mina känslor.

Jag var glad att berätta det. Det var en börda som lyfts. Förhoppningsvis förstod hon det.

Den där tystnaden.

Plötsligt hennes mjuka röst bröt tystnaden och sa ’’Kära hjärtanes. Ärligt talat jag är också kär i dig. Mina känslor växer när jag inser att du är tålmodig. Du tar hand om mig när jar är sjuk’’.

Huffffhh…. jag blev glad när jag visste hennes känslor. Vi var vuxna. Jag stirrade in i hennes bruna ögon, som slog mig som en otvivelaktig sanning och som jag aldrig hade tänkt på. Hon var min själsfrände. Jag vill inte förlora henne. Hon var mitt liv.

’’Dinda, vi ska gifta oss. Jag kan inte leva utan dig’’ sa jag spontan.

Hon var chockad och tittade rakt fram mig. Jag tog och släppte inte hennes hand.

’’Jag är allvarlig. Vad tycker du?’’ frågade jag.

Då log hon. Hon nickade sin huvud.

Jag var väldig glad och kysste hennes palm. Jag älskade henne verkligen. Hon brydde inte sig om jag föreslog henne i Espresso. Det var inte en romantisk plats. Det var mycket folk som tittade på oss. Jag lovade mig själv att gör en romantisk middag som hon aldrig skulle glömma i sitt liv. Jag skulle ge henne en diamant ring. Hon skulle bli min hustru.  Vårt liv skulle vara glad för evigt. Mitt hjärta var varmt.

’’Ursäkta, Naufal! När ska du gå hem? Alla har redan gått hem’’ sa en kvinna. Den är min mammas röst.

Plötsligt inser jag att jag är på kyrkogården. Jag vet inte hur länge jag är här. Min ögon kan inte släppa från hennes gravsten. Jag känner sorgsen.

En månad tidigare var hon med i en flygkrasch. Hon var i tjänsten att resa till Kina. Det var en mardröm. Jag ville gråta men jag kunde inte göra det. Jag blundade bara mina ögon och försökte att komma ihåg hennes sista leende i flygplatsen. Jag kom ihåg när hon kysste mina kinder och viskade,  ’’Jag älskar dig, Naufal. Jag är glad att du ska bli min man om en månad. Vänta på mig’’.

Min ögon är fulla tårar att komma ihåg hennes mjuka röst.

Min mamma viskar att vi måste gå hem snart eftersom den är mörkröd nu i skymningen. Hon kramar mina axlar. Vi går ifrån kyrkogården.

’’Du finns alltid i mitt hjärta. Jag älskar dig för evigt’’ sa jag till vinden.

                                                ———- ooo000ooo———-

 

 

 
Leave a comment

Posted by on 2014/08/10 in Me and Sweden

 

Leave a Reply

 
Ailtje Ni Diomasaigh

Ramblings of an Indonesian Woman

Cerita4Musim♡

{ Every once in a while, in an ordinary life, love gives us a fairytale.....}

Cha in Hate 'n Love

Because life is about hate and love

Tio

Just wanna share my experience

